Retur & Reklamasjon

Angrerett ved kjøp på nett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt nettkjøp – du har 14 dagers angrerett. 

Angreretten innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet ditt innen 14 dager, dette forutsetter at varen er ubrukt. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar bestillingen.

Du er selv ansvarlig for trygg retur. For at angreretten skal gjelde, må produktet være levert oss i samme mengde, stand og emballasje som du mottok den. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert utsendelsesportoen. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Returnerer du deler av en ordre, betaler vi kun verdien for varene som returneres.

Ønsker du å bytte eller returnere en vare må du gi oss beskjed innen 14 dager fra du mottar varen. Kontakt oss på post@happyelefant.no. Du vil få instrukser om hvordan returen skal sendes.

Alle returer/bytter skal forhåndsavtales. Ikke send varen i retur før du har kontaktet oss.

Benytt angrerettskjema du fikk tilsendt på mail ved kjøpet, eller last det ned her

Kunden må selv betale for retur av varer.  Kostnaden for retur trekkes fra beløpet du får tilbakebetalt når returen er godkjent og ferdig behandlet. Vær oppmerksom på at dette gjelder kun ved retur av hele ordren. Returnerer du deler av kjøpet, vil du få tilbakebetalt ordrekjøpet, minus porto. Returkostnaden er kr. 79,- og trekkes fra beløpet som tilbakebetales til din konto. Du vil få pengene tilbake senest 14 dager etter vi har mottatt returen.

Vil du ha mer informasjon om angreretten, les hele angrerettloven her.

Unntak fra angreretten

Vi gjør oppmerksom på at forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering ikke omfattes av angreretten.

Angreretten gjelder ikke:

– Produkter som er spesiallaget utfra dine valg.

– Hygienevarer.

Reklamasjon

Henvendelser angående feil eller mangel ved en vare sendes ti  post@happyelefant.no.

Få med følgende i e-posten: Bilder og beskrivelse av feil/mangel, Beskrivelse av skaden, Ordrenummer og eventuell annen relevant informasjon.

Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne noe feil ved produktet, eller dersom du forårsaket skaden selv.

Produktgarantien gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilmontert produkt eller feil som oppstår ved endring.

Ikke send varen i retur før du har kontaktet oss.